måndag 16 juli 2012

Zucchini

När jag nu blivit husägare och begåvats med en alldeles egen trädgård, måste jag förstås ha lite odlingar där också. När vi flyttade hit, fanns det en del smultronplantor, 2 enorma körsbärsträd, 2 äppelträd ett ansenligt hallonsnår och en samling kryddväxter i köksträdgården. Jag har nu utökat detta med en tomatplanta, en kruka med jordgubbar och ett gäng zucchiniplantor, som har växt sig fantastiskt kraftiga och fina. När jag i helgen firade min 30-årsdag, fick jag dessutom en gul hallonplanta, en kiwi-planta och en goji-bär-planta - ska bli spännande att se vad detta kommer att ge!
Imorgon är planen att ta en tur till det stora landet, det blir ogräsrensning och skörd av åtminstone potatis och rädisor, kanske kan man också gallra lite morötter och annat som växt till sig så pass att de går att äta!

Zucchiniplantorna i komposthögen, välgödslade med
gräsklipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar