onsdag 30 maj 2012

Potatis på gång

Det har inte blivit så mycket skrivet på sistone, det beror på att jag inte ha gjort så mycket i landet. Jag kämpar på här hemma för att hålla mina kål-, majs- kronärtskocks- och salladsplantor vid liv, och ska förhoppningsvis snart komma iväg och plantera ut dem i landet, tror att de kommer att trivas bättre där.
Jag har i alla fall fått rapporter om att en del potatis har börjat komma upp, jag hoppas att det ska sätta ordentlig fart nu när det börjar bli varmt, det har ju varit en del regn också, en ganska bra mix tror jag.
Nu har jag snart semester, och då ska det sista komma ner i jorden, plantorna jag nämnde, samt bönor och ärtor som ska sås direkt på plats. Sen kommer fokus ligga på att flyttpacka, på midsommarafton är planen att flytta in i vårt nya hus, det ska bli riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar